Saturday, March 12, 2005

پلاک 230 -من روحم!

این مطلب امروز در روزنامه اقبال چاپ شد
1- اول سلام بعد باز هم ببخشيد كه به قول خود وفا نكردم و روزهاي زوج در خدمتتان نبودم. حقيقت امر اين بود كه چند روز تو روزنامه نبودم چون مقداري قند نازم بالا رفته بود كه خوشبختانه كنترل شد!
2- ما تو اين دو – سه روز كه روزنامه نبوديم اساسي براي «پلاك 230» رقيب پيدا شده. اين سردبير روزنامه راست مي‌گفت كه دو دستي ميزتون رو بچسبيد كه كسي سرجاتون نشيند! بعد از چند روز كه اومديم ديديم ستون «اتاق تيتر» راه‌انداختند كه اتفاقات جالب شوراي تيتر روزنامه را مي‌نويسند در اولين شماره اين ستون هم نوشته بودند: «از قديم گفته‌اند، دعواي اول بهتر از آشتي آخر است. همين اول كاري خدمتتان عرض كنيم كه چه سردبيري بخواهد و چه نخواهد اين ستون وارد حوزه استحفاظي ستون «كاشي 230» نخواهد شد. ما يك تقسيم‌بندي را شخصاً تصويب كرده‌ايم كه آه و ناله و گريه و روضه و اين‌جور چيزها را به آن ستون واگذار كنيم تا بقيه امور را در اين ستون سروسامان دهيم...» مجيد جان دلبندم!... نه ببخشيد! علي‌جان دلبندم! اولاً اسم ستون «كاشي 230» نيست بلكه «پلاك 230» است ثانياً هم هيچي! ثالثاً هم از اين لحظه آنچنان رصدت كنم تا ببيني كي آه و ناله و گريه و روضه مي‌خونه! اين خط اين نشون! تا شما باشي كه زيرآب منو نزني! فقط دو روز رفتيم تو نازا! بي‌جنبه‌ها!
3- چند شب پيش ما از در شوراي سردبيري وارد شديم چشم‌تون روز بد نبينه ديدم كه اين آقاي مرتضي فلاح ميبدي اصل يزدي مدير مسؤول عزيز و با حال روزنامه اقبال! داره با آقاي شيرزاد و ارغنده‌پور چونه مي‌زنه كه بابا يادداشت من تند نيست حذفش نكنيد! من مدير مسؤولم و خودم هم جواب مي‌دم اما اين دو برادر بزرگوار اصرار كه داداش شما الان داغي متوجه نمي‌شي! چون مطلبي كه نوشتي نه تنها روزنامه تعطيل‌كنه بلكه مدير مسؤول بازداشت‌كن هم هست. اما از مدير مسؤول عزيز اصرار كه نه! مرغ يك پا داره! اما بالاخره راضي شدند كه كلي از مطلب‌شون حذف بشه! خداوكيلي مديرمسؤول به اين باحالي تا به حال ديديد! فكر نمي‌كنيد ماجراي ما همون ماجراي مارادونا رو ول كن غضنفرو بچسب شده!
4-‌ما تو روزنامه يك پسر نازنين داريم به اسم علي پيرحسين‌لو كه متخصص وبلاگه و البته ستون «تيتر يك» در صفحه آخر كه به تيتر‌هاي اول روزنامه‌هاي دنيا اختصاص دارد، كار ايشان است. اين علي‌آقا ما يك روز خودش با صميمت تمام اومد پيش «پلاك 230» گفت: فلاني يه كاري كردم عذاب وجدان گرفتم اومدم پيش تو بگم شايد كمي سبك شدم! جان خودم الكي نمي‌گم! گفتيم بگو قول مي‌دم تو ستون پلاك 230 چيزي ننويسم. گفت: «يك روز تيتر اول يك روزنامه بود نيروهاي سوريه از لبنان خارج مي‌شوند» من نوشتم: «نيروهاي سوريه از عراق خارج مي‌شوند»!!! من هم بهش دلداري دادم گفتم غصه نخور. بعداً تو ستون مي نويسم اين سردبيران صفحه اول روزنامه مهمي مثل واشنگتن پست هم واقعاً تو باغ نيستند كه تيتر اولشون هم اشتباه مي‌زنن!
5- شما تا به حال نام «روح» به گوشتون خورده! ... پس خورده! ما هم يكي‌شو تو روزنامه داريم اين «روح» سرگردان از وقتي وارد تحريريه شده انصافاً توانسته با كمك همكارانش تكوني به صفحات سياسي ما بده! با اين تفاوت كه اين «روح» ما قابل ديدنه نه اينكه روح باشه نه بلكه «روح» يعني اينكه اسمش «محمدجواد روح» شخصيت‌هاي معزز سياسي ، اگه يك روز تلفن همراهشان زنگ خورد و در همان بدو امر شنيدند: «من روح هستم...»! لطفاً زود تلفن خودتونو قطع نكنيد اجازه بديد كلام اين «روح» منعقد بشه بعداً اگر نخواستيد قطع كنيد! هر «روحي» كه روح نيست! تازه خدا وكيليش هم اين «روح» كه قصد اذيت شمارو نداره مي‌خواد اول خودش معرفي كنه بنابراين لازمه كه اولش بگه: «الو من روح هستم...»!
6- بازهم شما رو مي‌يارم پلاك 230 منتظر باشيد.

4 نظر:

Anonymous ساماني نوشته...

سلام
خسته نباشيد جناب پوراستاد
اميدوارم حقير رو به خاطر داشته باشين

7:43 AM  
Anonymous ح/ه نوشته...

1-nemidanam in norbakhsh az kojaie neveshtehaie shoma fahmideh ke az pesar akbar pool gereftid.
dar har soorat omidvaram eghbal ro tabilbe bongah hashemi nakonid!!!
2-veblog shoma yeki digar az karbordhaye blog ra be man yad dad.
baraye etelaat bishtar be veblogam morajeeh konid!
mokhlesim.

3:41 PM  
Anonymous فاطمه نوشته...

یه روح بدجنس یا دوست داشتنی ؟ روح اینجا رو می‌خونه ؟

10:09 AM  
Anonymous م.خندان نوشته...

يه بار مردم كه مي رفتن يه آقه رو ببينن تا اون آقاهه مي ياد تو همه مي گن صل علي محمد روح خميني آمد چند بار مي گن روح خميني آمد تا اين كه اون آقاهه رو جو مي گيره مي گه : : (با حالتي وحشتناك - مثل نماز وحشت) : اوووه اووووووو...من روحم .... وقتي صبح تيتر روزنامه رو خودنم فكر كردم مي خواي اينو بگي گفتم بابا جرات ولي ديدم نه بابا اين خبرا نيست.

1:11 PM  

Post a Comment

خانه >>